Thursday, October 20, 2011

Höst

Jag vill så gärna uppdatera bloggen men jag har verkligen ingen inspiration. Hösten är här, det börjar bli mörkt på kvällarna och kyligt under dagen. Ingen sol, bara moln. Något som är fint och ganska speciellt med hösten i Ontario är den färgtransformation som träd och andra växter genomgår. Först är det grönt, sen blir det gult och rött, sen faller alla bladen av och allt ser aptrist ut. I helgen så sprang jag min andra halvmara detta år. Och även någonsin för den delen. Jag hade hoppats på en tid på en timma och trettiofem minuter. Jag visste att det förmodligen inte var rimligt men det är väl det som är tanken bakom att sätta mål. Sikta mot stjärnorna och allt det där. Halvvägs så kände jag att det började ta emot och när 1h40min-haren sprang om mig vid en vattenstation tappade jag all inspiration. Med en löpstil likt en döende hund bestämde jag mig för att ta halvminuters gåpauser för varje sprungen kilometer de sista fyra kilometrarna. Jag gick imål på 1h41min och det är jag rätt nöjd med såhär i efterhand. Jag var ganska besviken timmarna efter målgången, mest över att jag var tvungen att gå under loppet. Men nu i efterhand känns det bra och nu så vet jag att 1h35min-målet inte ligger så långt borta trots allt.
Färgglatt buskage.
Det gick ganska bra i jobbets fototävlig, två förstapris, ett andrapris och ett tredjepris. I en kategori fick jag både första- och andrapriset. Shit pommes. Konkurrensen var knivskarp så det känns extra kul då.

No comments:

Post a Comment