Friday, November 18, 2011

Epilog

Ju mer jag tänkte på det desto mer övertygad blev jag vi skulle avbryta vår exkursion. På morgonen vid frukost träffade jag min kollega och hon berättade att Sherry ringt henne kl 5 på morgonen och de träffats för att prata. Min kollega sa lite kort att vi bör ställa in dagens besök utan att specifiera varför. Kort därpå kom Sherry ut till frukosten och var snabb att be om ursäkt för sitt beteende under gårdagen och förklarade varför det blivit som det blev. Dagen innan vi gav oss ut på vår resa hade hon varit hos sin doktor och fått reda på att de funnit cancer på njure och lever. Jag kände mig genast som en stor j-a idiot. Antar att hennes sätt att bearbeta beskedet var att dricka sprit. På väg hem behövde vi bara stanna en gång för en rökpaus. När vi skulle säga hejdå tappade Sherry konvolutet till sitt cigarettpaket och när jag tog upp det från marken och gav det till henne kunde jag se varningstexten som säger att rökning orsakar cancer. Kändes väldigt ironiskt på något sätt. Sherry var återigen aspackad och såg nog inte samma koppling som jag. Det visade sig att hon hällt sprit i kaffemuggen hon drack ur under morgonen. Otroligt.
På 401 tillbaka till jobbet.
Hursomhelst, Igår kom första snön. Fatiskt inte så tråkigt. Och i helgen är det Svensk julmarknad i Toronto. Innan jag går dit så måste jag vässa armbågarna sylvassa så att jag kan tas med de Svenska pensionärerna. Förra årets julmarknad var helt overklig. Jag träffar typ inte en Svensk på hela året men vips på julmarknaden är det knöktjockt med Svenskar och alla trängs för att köpa Kalles kaviar och Algrens bilar. Pensionärerna var värst. Allvarligt.

No comments:

Post a Comment