Saturday, March 3, 2012

/səˈskætʃɨwɑːn/

Härom veckan så åkte jag till Saskatoon med jobbet för att ha ett möte med ett företag som eventuellt vill ingå ett partnerskap med mitt företag. Tanken var att jag skulle vara i Saskatoon en del dag men självklart så blev det strul med mitt flyg och mitt schema blev superkomprimerat. Jag flög dit, åkte bil i en timma till mötet, hade möte i en timma, åkte bil i en timma tillbaka till flygplatsen och flög sedan hem. Kollegan som hämtade upp mig på flygplatsen visade sig ha Svenskt påbrå så vi hade en riktigt trevlig biltur. Hans farföräldrar flyttade till Kanada för många år sedan och det verkar som att det finns en liten Svenskkolloni norr om Saskatoon. Mötet gick bra även om att det är ovisst huruvida det blir något framtida samarbete företagen emellan. Kul att ha varit i Saskatchewan i vilket fall och nu kan jag bocka av den provinsen.

Saskatchewan ovanifrån



Långa, långa tåg

No comments:

Post a Comment