Sunday, June 3, 2012

Supermoon

Tänkte bara skriva ett kort inlägg eftersom jag inte skrivit på ett tag. Ibland är det lite svårt att komma igång igen när det går för lång tid mellan gångerna men nu så med detta inlägga så hoppas jag att det skall ta fart med skrivandet igen. Vi var på bröllop i Skottland nyligen så jag skall försöka lägga upp lite bilder från det när jag får tid att fixa med fotona. Hela helgen som bröllopet pågick var nog en av de roligaste i perssonminne. Fantastiskt lyckad ceremoni och bröllopsfest, jag var klädd i kilt vilket var väldigt speciellt, träffade många gamla goda vänner. Medans jag kommer ihåg det och med tanke på mitt förra blogginlägg så fick jag mig åter ett gott skratt när vi åt frukost på ett hotell i Edinburgh och jag hörde några beställa läsk till omeletten. Javisst var det Amerikaner.

Innan vi åkte på semester så tog jag denna bilden på det som hypades som en supermoon. Tycke inte att den såg så mycket större ut än vanligt men tydligen var avstånden mellan jorden och månen så kort som det bara blir. Tog bilden med min kompis objektiv och det blev rätt skarpt, det går verkligen att se kratrarna.

Inte vilken måne som helst.

Annars så växer majsen nu så det knakar. Det har varit varmt nu de senaste två veckorna men inget regn men så nu i fredags så kom det ett rejält oväder. Inte så kul tyckte jag men å andra sidan så blir ju bönderna glada och det är ju alltid bra att någon glädjs över mörka moln och skyfall.

Första Juni.

No comments:

Post a Comment