Tuesday, May 17, 2011

Done and done!

Då så, då var nyårslöftet införlivat! Gick upp vid fem på Söndagsmorgonen och tog mig upp till startpunkten i god tid innan startpistolens knall ekade mellan betonghusen. Jag hade vilat hela veckan med undantaget att jag sprang 20 minuter på löpband på fredagskvällen bara för att inte dra på mig några skador. Kanske lite onödigt men dumt att chansa tänkte jag. Vädret kunde ha varit bättre denna morgon - duggregn och 10 grader celcius. De första 15 kilometrarna sprang jag med min träningskompis, Scott, och vi snittade på 5 minuter per kilometer. Det var ungefär då som 1:50-haren kom ikapp oss och eftersom att jag kände att jag hade ganska mycket kraft kvar så vi skildes åt, Scott och jag. Jag började spurta från Queen och Palmerston med målet att ingen skulle springa om mig innan målgången. Vid University och Collage såg jag Laura och hann ge henne en kram innan hon såg mig. När jag sedan sprang allt jag hade den sista kilometern så kände jag hur läpparna domnade. Antar att allt blod var i benen vid det laget. Jag gick i mål på 1:47:32 och är helt nöjd med den tiden som min första halvmara. Efteråt så orkade jag inte tänka mer på löpning men nu så har jag fått blodad tand och tänker anmäla mig till en halvmara i Oktober. Och då har jag bestämt mig för att gå i mål under 1:40:00.
Trött och glad Söndagsmotionär

No comments:

Post a Comment