Sunday, May 1, 2011

Nyårslöftet - del 2

Nu är det bara två veckor kvar tills loppet med stort L. Det som började som ett nyårslöfte i slutet av förra året är nu nära att realiseras. I morse sprang jag sista långdistansen innan loppet och det gick faktiskt ganska bra. Vi snittade på 5:20 min/km med vila inräknat vilket känns helt ok. Efter 16 km fick jag lite känningar i vaden och var tvungen att stanna för att strecha och vila. Men jag lyckades komma ikapp min löpgrupp igen (vilket var bra eftersom jag inte hade en susning om rutten tillbaka till målet). På eftermiddagen  gick jag och Laura på bio och såg Hämden...eller In a better world som den heter här. Fattar inte varför dom måste snällifiera filmtitlar här, tex så blev kvinnor som hatar män the girl with the dragon tatoo. Men å andra sidan finns det väl en hel del att säga om amerikanska filmtitlar till Svenska. Tyckte faktiskt att det var en mycket bra film, snäppet bättre än den Kanadensiska filmen Incendies som också var nominerad till en Oscar i kategorin best foreign language. Men bäst av allt var nog att det serverades öl i biosalongen!

Två turister på Brooklynbron
Förra helgen var vi i New York och det var fantastiskt, som alltid. Vi bodde ute i Brooklyn denna gången och tog t-banan in till Manhattan för att kolla in museer, shoppa och semestra. Mer om detta en annan gång, löprundan i morse gör sig påmind och jag måste gå och knyta mig nu.

No comments:

Post a Comment