Monday, July 4, 2011

ManCakes

Det näst värsta jag vet i bakelseväg är cupcakes. Jag misstänker att jag är ganska ensam om att inte gilla denna styggelse till bakverk eftersom det finns en hel del affärer som specialicerat sig på att bara sälja cupcakes. När kanadensaren hör ordet cupcake har det typ samma effekt som ringklockorna hade på Pavlovs hundar. Saliven flödar. Och i New York finns Magnolia Cupcakes, en butik där kön ringlar sig ut på gatan och runt kvarteret. Jag har varit där och förstår inte vad det är som är så speciellt. Det smakar samma gamla torra brödbit om du frågar mig. De kommer i olika smaker, det finns chokladtopping, morotstopping, karamelltopping, jordgubbstopping, tiramisutopping ad infinitum. Variationerna är många men resultatet det samma. För att attrahera fler män att äta denna styggelse så uppfanns Mancake.  Samma sak fast med lite mer maskulina toppings såsom Maple Bacon, Rum and Coke, Guinness Chocolate, Stout Spice. Varför denna bakelsebastard finns är en av livets stora mysterier.  

Snälla svärmor bjuder på reguljära cupcakes
Och den västa bakelsen om du frågar mig? Cake (alltså vanlig tårta här i nordamerikat) som smakar mest som en frasig tårtbit med gammalt torkat tandkrämsöverdrag.

Hälsningar,
Gnällfarbrorn

No comments:

Post a Comment