Saturday, September 17, 2011

Snaps

Vi var bjudna på kräftskiva förra helgen. Det var knytkalasstuk på det hela och istället för att ta med en paj så erbjöd jag mig att fixa snaps. Först så gjorde jag en enbärssnaps som efter fem dagars bryggande smakade sådär. Så dagen innan kalaset bestämde jag mig för att brygga en lime/chilli-snaps istället. Friskt vågat hälften vunnit tänkte jag. Sen tänkte jag att det får bära eller brista. Sen tänkte jag, shit pommes, kalaset är imorgon. Alla ville prova den hemmagjorda snapsen på kräftskivan och det vart en succé faktiskt. Tur för mig. Här är en bild av snapsen under tiden som den smaksätts.




I flaskan är det rivet limeskal, en skvätt lime, vodka samt hackad chilifrukt. Efter en dag så filtrerade jag lösningen och vips så var det klart. Jag hade med en liter gammeldansk till kräftpartajet också. Den är ju god fast på ett annat sätt. Det var inga problem att sjunga helan går till båda sorterna.

No comments:

Post a Comment