Tuesday, February 22, 2011

Family Day

Idag är det family day i Ontario-provinsen. En dag till för familjer antar jag. Vår plan för dagen var att gå på en gratis Tim Burton-utställning. Bra tänkte vi för annars kostar den $22 per capita. Men när vi kom dit ringlade kön runt kvarteret och tydligen var det tre timmars väntetid så vi gick och åt en hamburgare istället. Jälva family day. Inte nog med det, i lördags morse försökte vi få tag i billiga operabiljetter men det gick även det åt skogen. Så istället drog vi och fikade med vår nya och tyska vän Urs. På fiket så rostade de sina egna bönor och kaffet var fantastiskt gott. I en tidning som låg och skräpade såg vi en annons för en film som Laura jobbade på förra hösten med ingen mindre än Peter Stormare. Uhu, fancy värre.

Peter Stormare funderar
Annars så går det lite upp och ner med temperaturen för tillfället. I fredags var det 12 plusgrader för att lagom till min löprunda på söndasmorgonen sjunka till minus 10. Hade nästan glömt av hur skönt det är med plusgrader. En dålig sak med minusgrader är att vissa kollegor som kör lite för fort på parkeringsplatsen kan slinta på isen och köra in i ens bil. Det hände i torsdags och jag var inte så glad över detta. Nu var det inte värsta bucklan men ändå tillräckligt stor för att jag kommer att behöva bilen till en verkstad. Det är ganska ironiskt att jag betalar en massa i bilförsäkring, åker bil en ganska lång strecka för att komma till och från jobbet men så är det när bilen är parkerad och jag sitter på mitt kontor och dricker mitt morgonkaffe som skadan sker. Det enda som är bra med detta är att efter hon kört in i min bil kom direkt till mig och erkände sitt brott. Så nu skall hennes försäkringsbolag prata med mitt försäkringsbolag och förhoppningsvis så kommer det lösa sig på bästa möjliga sätt. Och gör det inte det så kommer jag faan bli hulken på jobbet. Eller inte om jag känner mig själv rätt...men fantisera går ju alltid. Hur som helst har detta irriterat mig de senaste dagarna.

En bil svänger

No comments:

Post a Comment