Wednesday, February 9, 2011

Snowmageddon

Det har varit rejält kallt här de senaste dagarna kan jag lova. När jag skulle åka hem från labbet igår så fick jag för mig att ta lite bilder på vinterlandskapet. Dålig ide. Jag hade inga hanskar på mig så när jag fått upp kameran och tagit några kort så märkte jag att jag tappat känseln i mitt högra lillfinger. Solen höll på att närma sig horisonten och där stod jag och väntade på mitt kodac moment. Jag försökte värma händerna i byxfickorna men det gick väl sådär. Det tog en bra stund innan jag tinat upp i bilen och nu såhär dagen efter så saknar jag känsel under naglarna på vänsterhanden. Lillfingret är dock tillbaka till det normala. Men det är väl priset man betalar för sin envishet. Idag så var jag och sprang med the running room, klubben som jag tränar med inför halvmaran den 15 Maj. 4,5 km var rundan på och imorgon är det dags igen och då skall vi springa en runda som enligt min tränare kallas för Tough Love. Antar att det blir tempolöpning med backträning. Just det, hur gick det med den där bilden som jag var beredd att förfrysa mina extremiter för att få till? Jo, jag vart ganska nöjd men när jag kom hem så visade det sig att jag måste uppdater mina bildbehandlingsprogram eftersom min nya kamera tar raw-bilder i ett version som inte mina program känns vid. Så fort jag fixat nya program laddar jag upp några av bilderna. Under tiden så bifogar jag en bild för förra veckan när Toronto skulle drabbas av Snowmageddon enligt metrologerna. De använde även ord som Snowpocalypse och Snowzilla men inget blev det med det.


No comments:

Post a Comment