Tuesday, March 1, 2011

The Oscars

Det är ganska traditionstyngt det där med oskarsgalan för oss. Familjen Stockwood bjuder varje år på oskarsfest med mat och ståhej. I år så var det inte så mycket ståhej. Andra år så har det varit packat som en sillask men i år jag fick till och med plats i soffan. Oskarsbelönta filmer i all ära men jag igår såg jag nog en av de bästa filmerna jag sett. Lätt topp tio i alla fall. Mr Nobody. Först var jag ganska tveksam, mest på grund av titeln, men tji fick jag. Annars så börjar vi med backträning denna veckan och det skall bli intressant...och förmodligen jobbigt. Känner att detta håller på att förvandlas till något av en träningsblogg. Jag har aldrig varit speciellt intresserad av att träna och hålla på men vips så är jag sjukligt fokuserad på halvmaran i Maj. En av mina tränare sprang sin tjugoförsta maraton i veckan. På Antarktis. Hans mål är att springa en på varje kontinent och jag tror att han bara är en kontinent från det målet. Själv blev jag sjukt intresserad av att göra samma sak. Tyvärr är det vansinnigt dyrt och jag antar att det kanske är bra att börja med en maraton på den nordamerikanska kontinenten först. Och kanske ännu bättre att se om jag klarar halvmaran i Maj innan jag drömmer allt för mycket. Men men, det är ju viktigt med mål. 
Drickbart konstverk

No comments:

Post a Comment