Thursday, March 3, 2011

The hills are alive with...pain!!!

Idag var det backträning på schemat. Först springa till backen, sen upp och ner tre gånger i samma backe och sedan tillbaka. Lät inte så svårt när min tränare beskrev det men fy fabian vad slut jag var efter sista backen. Tydligen så utökas träningen med en tur upp för backenjäveln varje vecka så till slut kommer det att vara till att springa upp och ner nio gånger. Vet inte hur det skall gå till riktigt men dom säger att det är bra träning.
En annan slags kraft som också behövs.
Imorgon blir det bara halvdag på jobbet för på eftermiddagen skall jag på en föreläsning på University of Toronto. Det är den lokala sektionen av Chemical Institute of Canada som anordnar det hela och jag är lite delaktig i detta eftersom jag skall fota tillställningen. Jag gick med i CIC förra året för att komma i kontakt med andra kemister men tyvärr så är det mest jag och en massa äldre personer. Eller ja, kanske inte jättegamla men ändå inte i min ålder så nu funderar jag om jag skall fortsätta jobba i denna grupp. Trots att jag kan titulera mig som executive member, väldigt fancy. Eller inte. Min chef är också med i CIC så det gäller att hålla sig skinnet imorgon :p

No comments:

Post a Comment