Wednesday, March 23, 2011

Mer snö...

Just som jag funderade på när jag skulle byta till sommardäck så damp det ner 10 cm snö under dagen. Rent tekniskt så skall det ju vara vår nu så what gives?! Självklart hade alla glömt av hur man kör bil på vinterunderlag med resultatet att det tog mig 2,5 timmar att komma hem på grund av alla bilköer. Eller ja, jag var tvungen att åka direkt till löpträningen. Dagen till ära var det kakbakartävling så efter löprundan var det provsmakning på schemat. Trevligt, men är inte tanken att clinicen skall främja hälsosamt levene? Var i kostcirkeln finns degkaka med m&m's? En stilla undran.

Canada Gazette - kanske världens tråkigaste nyhetsblad
Höll i en presentation på jobbet idag som gick helt ok. Arbetar på ett projekt tillsammans med golf-teamet och tanken är att vi skall hålla i en work shop senare i sommar så det är mycket att fixa med. Det fina i kråksången är att detta innebär en resa till staterna senare i vår med jobbet för att kolla in deras utrustning. Det som inte är så kul på jobbet är att jag måste läsa den Kanadensiska regeringens nyhetsblad, Canada Gazette, som utkommer varje månad. Det finns en speciellt trist lista och det är den som summerar otillåtna kemikalier i Kanada. Ibland så läggs det till en kemikalie på listan, ibland så tas en bort. Likväl är det tråkig läsning och sällan påverkar det mitt jobbs verksamhet. Det är lätt att nyhetsbladet blir liggande i en hög.

No comments:

Post a Comment