Monday, March 14, 2011

Semla Time!

Det finns ett Svenskt bageri i Toronto som ligger i the beaches. Eller the beach som en del säger. Vad som är korrekt verkar det inte vara någon vet. Hur som helst, jag har varit på fiket två helger i rad nu och ätit semlor, smarrigt värre. Det finns en hel del godsaker där och även en och annan Svensk, modell äldre. Mestandels i tantvariant. Även om att det är kul att gå dit så måste jag säga att jag är ganska kluven inför att fika där. Köttbullsmackorna är säkert jättegoda men när jag ser sånt så tänker jag, jaha, hur svårt kan det vara? Varför skall jag ta bilen till en fik och äta något typiskt Svenskt när jag skulle kunna fixa till det själv hemma? Nu är ju detta egentligen inte ett problem eftersom jag inte äter kött men det finns andra varor där som jag har samma ljumma känsla för. Köttbullsmackan får klä skott för mina tvivel helt enkelt, sorry köttbullsmackan. Hur som helst så köpte jag med mig en påse Marianne, gott med Svenskt godis är det i alla fall. Eller okej då, Fazer är väl Finskt.
 I torsdag var det backträning igen, denna gång upp och ner fyra gånger. Jag börjar misstänka att jag är i ganska bra form. I alla fall när det kommer till backträning för jag var först tillbaka i mål. Efteråt så upplevde jag min första "runner's high" som varade hela kvällen. Nu är det nästan så att jag ser fram emot nästa backträning!

No comments:

Post a Comment